top of page
חיפוש
  • ofer vaknin

לשנות את בראשית


לשנות את בראשית

הרצון להתפתחות אישית היא אולי אחד מסודות קיומנו ואחד ממנועי הצמיחה הכי גדולים שיש לנו בחיים .

בשלב מסויים בחיינו נגלה שהדרך אותה ירשנו מהורינו , קרובינו או אהובינו , איננה חייבת להיות זאת שבה נלך כל חיינו. עלינו למצוא את דרכנו הייחודית לנו , שאם לא כן לא פעם נחוש בערוב חיינו את התסכול שחיינו חיים של משהו אחר!!!

זכות בראשית היא לנו ללכת במסע שלנו עצמנו , לבד , על מנת להשלים את משימות חיינו .

לכשנגיע לנקודה זו או אז נפתחת בנו הכמיה לגלות ארץ לא נודעת , כמו גם הרצון , לגדול , להתפתח , לצמוח , לגלות מחוזות חדשים בחיינו להכיר אנשים חדשים בחיינו , למצוא את ייחודנו , להשפיע על העולם מייחודנו, שאם לא כן משל היו חיינו לשוא .

מטרתם של כלל הקורסים , השיטות והדרכים הקיימים לגדילה , צמיחה והתפתחות היא לסייע לנו להרגיש טוב יותר , להיות בריאים יותר , למצוא את הדרך לגדולתנו , למצוא את האושר או פשוט להיות אדם טוב יותר , משפיע יותר , תורם יותר וכו' .

מנסיוני כמאמן וכאדם שמוביל לא מעט אנשים בדרכם לזיהוי ומימוש גדולתם, מצאתי לא פעם שיהיו אלו שממש יפרחו וימריאו ממש עם קבלת הידע , והפעולה למימושו ואילו יהיהו לא מעטים שכמו ''יעמדו'' במקום או שקצב התקדמותם יהיה איטי עד מאוד .

שנים רבות אני תמה על כך ומחפש לבחון וללמוד מהם אותם גורמים המעכבים אותנו מלפרוץ קדימה בחיינו .

אחד מגילויי היה העובדה שלא מעט מהקורסים והתוכניות שאנו עוברים כבוגרים , הבאים לעזור לנו לשנות וליצור הרגלים חדשים בחיינו ולעזור לנו ליצור את השינוי המיוחל בחיינו , לא מצליחים לייצב את השינויים החדשים ולהטמיע אותם בחיינו.

בנסיונותי להבין מדוע כך הדבר, גילי כי לא פעם ,הרבה מתוכניות ההתפתחות פועלות לשנות הרגלים בחיינו הבוגרים בעוד , התיכנות הבסיסי של חיינו נשאר ללא שינוי או השפעה .

משל היה הדבר למגדל של אבנים המייצג את שלבי חיינו השונים ואנו מנסים לשנות מהלך חיינו בהתייחסותנו רק לאבנים הצעירות שבמגדל אותו בנינו בעוד הבסיס ,איננו משתנה.

וכך קורה שניסיונותנו לשינוי יוצרים למעשה ''שתי מערכות תיכנות'' שונות זו מזו המתנגשות אחת עם השניה וברוב המקרים זו הישנה יותר היא זו שתצליח ''לנצח'' ולהנציח את הדפוסים היישנים של חיינו .

נסיון ליצור את השינוי והצמיחה המיוחלים לנו , מחייב אותנו להתחיל ולהחיל את השינוי מבראשית ...

הכוונה להיות מודעים לאותו תיכנות בסיסי אותו ירשנו מהורינו או קרובנו כבר בגיל ינקות ולהבין את השלכותיו על חיינו כיום .

שנות חיינו הראשונות מ 0-7 לערך מכונות שנות ה''ספוג'' , אלו שנים בהם מוחנו פועל, לקלוט , להבין את הסביבה בה אנו מצויים וגם לאמץ ולחקות רבים מהרגלי הורנו וקרובינו , כמו גם שפתם ,התנהגותם , מנהגיהם ואמונותיהם.

אנו מאמצים הרגלים אמונות ותפיסות אלו ומאחר ואין בשלב זה של חיינו את היכולת הקוגניטיבית השיפוטית לבחון את אמיתותם של הדברים הללו , הרי שהם הופכים להיות חלק אינטגרלי מה-DNA האישיותי של חיינו .

תכנת הבסיס שתמשיך ותפעיל ותשפיע על כל מערך חיינו עד סוף חיינו , אלא אם כן נלמד לזהותה , להבין את השפעתה על חיינו כיום ולפעול לשנותה ל''מחוק '' אותה או לעדכנה כך שתתאים לאורך חיינו המודרני .

צריך לזכור שאותם תפיסות ואמונות והתנהלויות אותם ''ירשנו מהורינו'' הם אותם תפיסות אמונות והתנהלויות ששרתו נאמנה את הורינו ,כל אחד מהם בנפרד וביחד ואף את הוריהם , אך הם לאו דווקא נכונים ועדכניים לחיינו כיום !!!

זכור לי תהליך שבו ליוויתי את אחד ממתאמני . המתאמן היה איש שעיקר פרנסתו היתה מייעוץ והשקעות שונות בבורסה .

עיקר תהליך האימון נסב סביב העובדה שאיננו מצליח לשמור על הכנסה קבועה ויציבה , למרות היותו יועץ מוכשר מאוד . ''הכסף כמו בורח ממני ואינני מצליח לשמור אותו '' ואינני מבין מדוע . הדבר בא לידי ביטוי שהיו תקופות שבהם הוא היה בעל ממון רב ותקופות אחרות בהם ''לתחתית'' והוא מציין בפני כי הינו עייף מהדפוס הזה שחוזר על עצמו מזה מספר שנים .

בתהליך האימון הצלחנו להגיע לבסוף למשפט מפתח שאותו הוא קיבל ונושא מאביו ,שאמר לו , ''שאם אי פעם יגיע לו משהו, הרי שהוא תמיד יקבל אחרון ''.

במשך מרבית חייו בכל פעם שזכה או קיבל משהו בחייו הבוגרים , הרי שתוך זמן קצר איבד אותו , כי הוא פשוט ''מילא אחר הנחיות אביו '' בין במודע או שלא במודע.

הפרדיגמה הזו תמיד הדהדה בו , ולמרות שלא הבין את גודל השפעתה על חייו , הרי מרגע שעזרתי לו לשחרר אותו מחייו ולהגדיר מחשבה ואמונה חדשה בזכותו לשפע ועושר בחייו , הרי שתוך פרק זמן קצר נשתנו נסיבות חייו לטובה והוא החל צובר רכוש רב לאורך זמן רב ובאופן קבוע .

כמו כל תהליך של צמיחה והתפתחות בחיינו, גם תהליך השינוי ראשיתו ביצירתה של מודעות מחודשת לאותן תוכנות בסיס המפעילות אותנו עד עצם ימינו אלו .

בהמשך , נרצה להבין כיצד הן משפיעות על חיינו ולבסוף נרצה , למחוק , לשנות או להגדירן מחדש .

הדבר יכול להתבצע בשורה של דרכים ושיטות טיפול בין אם באמצעות טיפול בתטא הילינג , טיפול בריפוי קוונטי וייתכן שגם בשיטות נוספות.

בשנים האחרונות הצלחתי לפתח תהליך מודע וייחודי הנקרא TIME LINE – INNER CHILD שבמהלכו ילמד המטופל לזהות בעצמו , באמצעות הכשרה וליווי שלי את אותם ארועים מכוננים בחיינו כמו גם אמונות , הסכמים , התנהלויות שונות שרכשנו מהורנו .

בשלב הבא נלמד להבין את השלכותיהם על חיינו.

ובשלב האחרון נלמד גם כיצד לשחררן מחיינו ולהגדיר הגדרות חדשות ומעודכנות שישרתו את חיינו עוד שנים רבות קדימה .

אני מאמין בכך שכל אדם זכאי להתוודע לאותו תיכנות בראשיתי ולהגדירו ולעדכנו לחדש יותר .

אני מאמין שכל אדם צריך להיות מסוגל לעשות זאת בעצמו !!!

ומלבד הדרכה ראשונית הרי כל אחד יוכל לשנות ולרפא את חייו בעצמו הוא .

הכוח לריפוי מצוי בכל אחד ואחד מאיתנו , עלינו רק להתוודע אליו מחדש.

לפרטים נוספים אודות התהליך מוזמנים לפנות אלי בפרטי

לחיי הפסגות החדשות של חיינו !


8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page