top of page
חיפוש
  • \עופר וקנין.

אין אדם בוחן פירותיו לקראת השנה החדשה, כי אם את שורשיו.


חגי תשרי היו סמל עבורי מאז ומתמיד הזדמנות נהדרת להביט בטנא פירותנו של השנה החולפת ,שגידלנו השנה במעשינו .

לראות ולסכם את את סך מערכות היחסים שלנו השנה , שלנו עם עצמנו , שלנו עם יקירנו , שלנו עם קהילתנו ושלנו עם חברינו ושאינם חברינו .

...

בבואנו לבחון את כל הטנא של פרותנו וכלל מעשינו ומערכות יחסינו , ראוי שנזכור כי אין זה הפרי אותו אנו קוצרים ובוחנים בסיומה של שנה כדי להעיד על כלל עשייתנו במהלך השנה .

בטרם נהנה מפרות עשייתנו בשנה החולפת ומתכוננים לשנה החדשה, ראוי שנתמקד ונבחן עשייתנו במקום אחר , רחוק מהעין ולעיתים רחוק מן הלב.

ראוי שנבחן את שורשינו , את שורשי העץ אותו אנו מטפחים ומגדלים כל השנה , את העשייה בציר הפנימי שלנו : א. בציר הרגשי . ב. בציר המנטלי ג. בציר הרוחני .

ראוי לו לאדם לבחון עשייתו ופירותיו שמתחת לפני הקרקע, בטרם ירים ראשו ויבחן הישגיו שמעל הקרקע .

א. במה גדלנו וצמחו שורשנו הרגשיים ? עד כמה אנו באמת מסוגלים להרגיש את סביבתנו הקרובה והרחוקה , להיות ערים לצרכיה , לחוש כאבם ואפילו להיות מודעים לעולם הרגשות שלנו עצמנו , לדעת לחוות אותו , להתעמק בו , להיות מודע לו , ולדעת שביכולתנו גם ל''נהל'' אותו במידה מסויימת ולא הוא ינהל אותנו .

ב. בציר המנטלי של חיינו : באיזה ידע מנטלי הרחבנו את היקף שורשינו , כדי שיהויו מסוגלים לשאת את ענפי העץ הגדולים לו אנו מייחלים? במה צמחה הכרתנו למה אנו מסוגלים להשיג , להגיע ולצמוח ? מהו הדשן המנטלי שעימו דישנו את שורשינו השנה (ספרים , קורסים , אימון וכו'). כיצד העברנו את הידע הזה לאחרים ? לילדנו , בני הזוג או חברים ? שהרי זה שמעביר הידע , גדל ומתפתח בעצמו שכן כך הוא מפנים את הידע שרכשו שורשיו.

ג. בציר הרוחני : במה צמחה מודעותנו והבנתנו את שורש קיומנו בעולם זה ? למה נועדנו ? ומה אנו עתידים ומכוונים עצמנו להשאיר אחרינו ? מה באמת באמת אמורים שורשינו להצמיח ? האם יצמיחו את שצריך, או חייב, או שמא יצליחו הם לממש את מלוא שליחותנו ?

ראוי שנבחן גם האם באמת היינו בחניה , ועצירה בחיינו או שמה השקנו ודישנו והכנו את שורשינו .

ועל כן יקיריי עם הכנסה של השנה החדשה של חיינו , אל תבחנו רק את פירותכם הנגלים לעין .

בחנו עם עצמכם ,במה דישנתם והשקתם את שורשיכם במהלך השנה חולפת?

שכן, הם הם אלו שיצמיחו את פרותיכם האמיתיים בשנה החדשה , שתבוא עלינו לטובה .

שתהיה לנו שנה טובה ופוריה ,שיהיו שורשיה ופירותיה ,פירות צמיחתכם באמת !!

לחיי הפסגות שבדרך !!! שכן, הם הם אלו שיצמיחו את פרותיכם האמיתיים בשנה החדשה , שתבוא עלינו לטובה .

שתהיה לנו שנה טובה ופוריה ,שיהיו שורשיה ופירותיה ,פירות צמיחתכם באמת !!

לחיי הפסגות שבדרך !!!


18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page